Dieta na masę

0
20
dieta na masę

Każdy doświadczony sportowiec dzieli swój okres treningowo-żywieniowy na dwa etapy. Jest to budowanie masy oraz redukcja. Podczas każdego z tych okresów zmienia się plan treningowy oraz żywieniowy. Temat budowania „masy” zostanie dziś przez nas poruszony właśnie w kwestii jedzenia. Co warto jeść, jakie składniki dodać do jadłospisu i co kupować. Wszystko w temacie dieta na masę!

Czego potrzebuje nasz organizm, przy zwiększyć masę?

Podczas okresu budowania masy mięśniowej zostaje znacznie zwiększona kaloryka całej diety. Osoby aktywne fizycznie muszą mieć nadwyżkę kaloryczną, aby przybrać na wadze. Jednak nie chodzi tu o obżeranie się i jedzenie jak najwięcej obojętne czego. Ważne, aby kalorie szły w parze razem z dobrym składem makro i mikro elementów. Przede wszystkim trzeba przyjmować białko z różnych zbilansowanych źródeł oraz pić odpowiednią ilość płynów.
W zbilansowanej diecie do budowania masy mięśniowej potrzebujemy także węglowodanów. Liczą się także proteiny oraz sole mineralne. Nie zapominajmy o odpowiedniej ilości witamin, aby pozostać zdrowi i pełni sił. W diecie nie powinno zabraknąć zdrowych tłuszcz z różnych źródeł.

Dieta na masę – co należy jeść?

Oczywiście najbardziej popularny posiłek, już dosyć humorystycznie traktowany, ale skuteczny to ryż z kurczakiem. Taki zestaw zawiera naprawdę dużą ilość białka i węglowodanów, czyli dokładnie to, co jest potrzebne do budowania masy mięśniowej. Jednak nie musimy jeść tylko jednego posiłku w kółko! Warto zmieniać jadłospis aby nie popaść w rutynę – odżywianie ma być przyjemnością i musi nam smakować.
Zamiast kurczaka spróbuj tuńczyka. Zawiera on zdrowe tłuszcze, które także są potrzebne w diecie na masę. Zamiast ryżu możesz jeść także ziemniaki, bataty oraz kaszę. Również mają świetne makro i idealnie napełniają żołądek. Nie zapominamy o jajkach! Możemy z nich przyrządzić bardzo dużo różnych potraw, zarówno na śniadanie, jak i obiad. Jajecznica, omlety, na miękko, na twardo – co kto lubi! Są świetnym źródłem białka i protein. Oprócz tego są pełne witamin i minerałów, na przykład B12 oraz kwasu foliowego. Wszystko dopełnia jogurtem naturalnym. To połączenie białka z węglowodanami w jednym produkcie. Jedzenie wprost stworzone do budowania masy mięśniowej!

Rośnij w siłę razem z masą mięśniową!

Budowanie masy mięśniowej to nie tylko dieta na masę. To także odpowiednie pory posiłków, systematyczność i samodyscyplina. Musimy odpowiednio zaplanować treningi i skupić się na sile, nie cardio. Pilnowanie kaloryki posiłków, ich regularności oraz dobór ćwiczeń to dopiero w pełni dobra droga do sukcesu. Sport ćwiczy nie tylko ciało, ale także umysł. Uczy dyscypliny, koncentracji i kształtuje charakter. Warto spróbować przygody z aktywnością fizyczną dla zdrowia i ogólnego samopoczucia. Na pewno nam to nie zaszkodzi – a wręcz przeciwnie! Nie musi być to od razu sport wyczynowy i bardzo ostre treningi. Wystarczy spróbować ćwiczeń w domu lub zapisać się na siłownie. Drobnymi kroczkami można osiągnąć bardzo wiele, wystarczy tylko cierpliwość i dyscyplina.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here